به وبلاگ بهنام نجم الدین خوش آمدیدسینما ، فلسفه ، ادبیات ، تاتر

نظرات (۶۲)

سلام خسته نباشید؛ میخواستم بدونم ژانر folklore fantasy drama و 

urban emotional drama 

چه ژانری هستند و معادل فارسیشون چی میشه؟

ممنون از شما.

سلام میشه لطفا کتابی به من معرفی کنید که ژانر انواع فیلم و نمایش را توضیح داده باشه ؟ 

۷ فروردين ۰۰، ۱۴:۲۶
پاسخ:
درود بر شما . ابتدا عذرخواهی میکنم که به علت مشغله  فیلمسازی ،دیر پاسخ شما بزرگوار را میدهم. در خصوص معرفی کتاب ، من خودم این کتاب ها رو خوندم
1- کتاب ژانر فیلم نوشته بری لنگفورد و مترجم حسام الدین موسوی
2- کتاب سبک و ژانر در سینما و تئاتر نویسنده سعید احمدی ( کتاب خوبی هست )
کتاب های غیرفارسی هم هست که اگه خواستی بهت معفی کنم /



با سلام ببخشید فیلم period drama چه نوع فیلمی هست ممنون میشم جوابمو بدین

۷ فروردين ۰۰، ۱۴:۳۵
پاسخ:
درود بر شما . ابتدا عذرخواهی میکنم که دیر پاسخ شما بزرگوار را میدهم.
من فکر میکنم به فیلمهایی که محتوایشان به یک بازه زمانی خاصی اشاره دارد ،( البته منظور فیلم تاریخی مثل  هزاران فیلم دیگری که ساخته شده نیست ، مثلا فیلمس تولید میشود از پاندمیک کرونا که فیلمساز  میاد این ویروس رو دستمایه سوژه فیلم قرار میدهد). یا از کتاب طاعون آلبرکامو اقتباس میکند و اون برهه رو  نشون میدهد. توی سینمای ایران فیلم یتیم خانه ایران رو میشه نام برد.

سلام ... بفرمایید سایت یا ...  هست که با درج نام فیلم ، ژانر آنرا مشخص کند ؟؟؟

۷ فروردين ۰۰، ۱۴:۳۶
پاسخ:
درود بر شما . ابتدا عذرخواهی میکنم که دیر پاسخ شما بزرگوار را میدهم.
معمولا سایت های دیتاسنتر فیلم مثل IMDB ، محصول را کامل معرفی میکنند که یک مورد آن ژانر فیلم است.

واقعا دستتون درد نکنه و خسته نباشید...من برای نوشتن رمان و وانشات و سناریو توی ژانر ها مشکل داشتم این مطلب واقعا به دردم خورد و عالی بود.

۷ فروردين ۰۰، ۱۴:۳۹
پاسخ:
درود بر شما . خواهش میکنم بزرگوار .
من عذرخواهی میکنم که دیر پاسخ شما بزرگوار را میدهم  و چقدر عالی که مینویسید.
من منتظر شنیدن خبر انرژی بخش و عالی چاپ رمان و تبدیل شدن سناریوی شما به نمایش و فیلم خواهم بود.

بین کشورها به غیر از آمریکا که در زمینه فیلم و سریال مطرح هستش کدوم کشورها مطرح هستن؟

۷ فروردين ۰۰، ۱۴:۴۵
پاسخ:
درود بر شما . ابتدا عذرخواهی میکنم که دیر پاسخ شما بزرگوار را میدهم.
کشورهایی که سریال سازی میکنند زیاد هستند  . مثلا ترکیه چند سال اخیر توی صنعت سریال سازی بشدت فعال شده ( خیلی از مردم سریال هایشان را میبینند و پیگیر هستند و خیلی ها رد میکنند ) یا کشور هند هم همینطور .
و ایران هم که از قدیم سریال سازی داشته مثل سریال دائی جان ناپلئون از استاد ناصر تقوایی یا هزاردستان از زنده یاد استاد علی حاتمی و قبلتر از آن هم که در دوره پهلوی . در کل اکثر کشورهایی که صنعت -هنر فیلمسازی دارند ، سریال سازی هم دارند و  همونطور که خودت هم به این موضوع واقفی، دیدن سریالها یک امر کاملا سلیقه ای هست.

سلام اینکه در یک فیلم یا سریال صحنه های مربوط به بزرگسالان نشون داده میشه این مربوط به قوانین اون کشور هست یا اون شبکه تلویزیونی که اجازه پخش صحنه های مربوط به بزرگسالان رو نشون میده؟قوانین پخشش چنین صحنه هایی چه جوری هست؟

۷ فروردين ۰۰، ۱۵:۱۹
پاسخ:
درود بر شما . ابتدا عذرخواهی میکنم که دیر پاسخ شما بزرگوار را میدهم.
صحنه های  بزرگسالان را منظورتون  رو نمیدونم چه نوع صحنه هایی است ولی اگر منظورتان صحنه های خشونت آمیز و کشتار و جنون قتل و انگیزش برای سرقت و آدم ربایی و... است که  بر اساس درجه بندی که توسط انجمن MPAA تعیین میشود می باشد.
اگر منظورتان سکانس های عشق بازی و همبستری است ، باز هم همن انجمن تعیین کننده است . این قسمت از کتاری تاریخ سینما دیوید بوردل و کریستین تامسون رو باز نشر میکنم تا با هم بخونیم . صفحه 62 - فشارهای اجتماعی و خود سانسوری :
در سال 1908 ، بسیاری از گروه های مذهبی  و مددکاران اجتماعی، نیکل ادئون ( نیکل ادئون ها به محل نمایش فیلم در مغازه هایی گفته میشود که 200 صندلی داشتند و قیمت بلیط ورودی آنها یک سکه نیکل (ده سنتی ) بود)، را مکان شومی میدانستند که جوانان را از راه رسات  منحرف میکردند ( همه جا ، این مذهبی ها میخواهند اخلقگرا باشند و بگن ما بیشتر از بقیه میفهمیم !!!) آنها سینما را جایی میدیدند که زمینه تبه کاری و فحشا را مهیا میکند.!! به همین خاطر شهر دار نیویورک به مدت کوتاهی نیکل ادئون را تعطیل کرد و در بسیاری از شهر ها، هیئت های سانسور محلی بوجود آمد و در سال 1905 اعضای MPPc  برای کسب احترام و اعتبار ، اجازه میدادند فیلمهایشان توسط این هیئت ها بررسی شود و حتی حمایت مالی هم میکردند !! ( همون باج دادن یه  یه مشت دوگما ) این همکاری نهایتا به آنجا رسید که این گروه نام خود را گذاشت هیئت سانسور ملی  و در سال 1915 تغییر نام داد به  هیئت ملی بازبینی.. ولی این هیئت ها هرگز به عنوان یک قانون سانسور در سطح ملی تصویب نشد ( برخلاف خیلی جاها که هرچی دلشون میخواهد قانون میکنند و ازش بهره میبرند و بعد قانون رو بر میدارند !!!! ) فکر کنم با ایتن مرور کوتاه تاریخی ، کمی روشن شد باشیم که ریشه از کجا بوده....

سلام وقت بخیر ممنون از اینکه ژانر ها رو‌توضیح دادید اما درام به معنی این هست که کاراکتر اصلی بر سردوراهی قرار میگیره و‌توضیحی که براش نوشتید اشتباه است. ممنون میشم منبعی که ازش توضیح درام رو‌برداشتید در اختیارم قرار بدید.‌

۲۹ ارديبهشت ۹۹، ۰۲:۴۰
پاسخ:
درود / رفرنس ها در انتهای  مطلب نوشته شده است /
 شما این تعریف درام را که نوشتید را لطفا منبعش را ارائه نمائید تا این مطلب تکمیلتر شود/
فیلم سینمایی

سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید
فیلم سینمایی
http://www.game-digikala.ir/product-category/فیلم/فیلم-سینمایی/

معرفی فیلم های بسیار عالی بود

میشه بگید به فیلم هایی که تلفیقی از انیمیشن و فیلم هست چی میگن؟ میدونم ژانر حساب نمیشه ولی میخوام بدونم اسم خاصی داره؟ ممنون

۱۱ مهر ۹۸، ۰۰:۰۶
پاسخ:
درود .
این نوع فیلم ها . مثل گارفیلد یا اسمورت ها رو بیشتر 3D live-action معرفی میکنند .
با سلام خدمت نویسنده محترم واقعا دست شما بزرگوار درد نکنه مطالبتون خیلی مفید بود.

سلام.فک کنم ژانر اقتباسی که معمولا بر اساس یک رمان،فیلمنامه نوشته میشود رو فراموش کردین.تشکر

۱۱ مهر ۹۸، ۰۰:۰۷
پاسخ:
درود . خیلی از ژانرها و زیر ژانرها و حتی سبک ها را نرسیدم بنویسم . به امید خدا در یک پُست جدید، جامانده ها را  نشر میدهم .
درود. سپاس بی حد و حصر.
درود وقت به خیر
تشکر بابت مطالب مفیدی که در دست تحریر قرار دادید.
در حالت کلی فیلم ها به دو دسته هنری و تجاری تقسیم بندی می شوند،به دنبال متر و معیار انتخاب فیلم ها برای قرارگیری در این دو دسته بندی هستم،مثال باچه معیاری فیلم ایکس در دسته بندی هنری قرار و می گیرد؟آیا شما اطلاعی دارین؟
از پاسخگوییتون مچکرم.
برقرار باشید.
سلام
ژانر indie چطور؟ چجور ژانری هست 
۱ تیر ۹۸، ۰۹:۳۷
پاسخ:
درود بر شما /
یه تحقیق کوچیکی که داشتم در خصوص indie فیلم که این نوع فیلم ها رو ما در ایران میگیم فیلم های مستقل ،آوانگارد ، فیلمهای زیر زمینی ، فیلمهای هنری .
حالا این فیلم ها چی هستند ؟ فیلم های مستقل فیلم هایی هستند که توسط شرکت های بزرگ فیلمسازی مثل موسسه فارابی یا موسسه اوج یا قرن بیست و یک و... ، تولید نمی شوند، بلکه توسط  شرکت ،گروه یا فرد ، با بودجه پایین و بازیگران کم هزینه و کم چهره و بعضاً نو بازیگران ، ساخته می شوند. این فیلم ها تمرکز بیشتری روی شخصیت های فردی دارند و تجربه شخصیتری دارند ولی به یک فیلم پرفروش تبدیل میشوند ( که در ایران نمونه چنین فیلم هایی رو من ندیدم ) ولی  در آمریکا صرفنظر از بودجه نسبتا کمی که این فیلم ها دارند، بسیاری از فیلم های Indie حتی در فهرست نامزدهای جایزه اسکار هم قرار میگیرند.
س.اسم فیلمی که عکسی برای ژانر فانتزی گذاشتین چیست؟ 
۲۹ فروردين ۹۸، ۲۲:۰۹
پاسخ:
درود . نام فیلم The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader Official می باشد .
نیما ساسان
سلام و تشکراز مطالب خوبتون. درسته که مطالب شما از دید گاه خودتونه ولی خیلی مفیده. اگر قرار باشه که شما هم عین مطالب کتاب‌های دیگه رو ارائه کنید، خیلی جالب نیست ولی این دسته بندی که ارائه کردید برای من جالب بود. در هر موضوعی ارائه یک چشم انداز کلی و اولیه برای دنبال کردن ورود به بحث، مفیده و سازنده است. ضمنا نمایش تصویر در هر ژانر هم خیلی جالب بود و نشاندهنده ذوق و خلاقیت شماست
۲۹ فروردين ۹۸، ۲۲:۱۰
پاسخ:
درود / سپاس از شما
علی اسدپور
سلام عالی بود
واقا عالی بود مرسییی😀
۲ مهر ۹۷، ۲۰:۳۱
پاسخ:
درود بر شما . خواهش میکنم / اما  این مطلب رفرنس نخواهد بود و اگر پیرو دانستن ژانرها و سبک ها هستید ، حتما کتاب سبک و ژانر در سینما و تاتر به قلم سعید احمدی از انتشارات آیندگان را تهیه کنید و مطالعه نمایید .
با سلام و خسته نباشید خدمت شما. ممنون میشم اگر سوالم را جواب بدهید .  قسمت بیستم یعنی قسمت فیلم تراژدی عکس اون دختره که دستشو دراز کرده ، میشه اسم فیلمشو بگین؟ممنون از زحماتتون.
۲ مهر ۹۷، ۲۰:۴۵
پاسخ:
درود .
فریمی از صحنه سریال Alias است . سریال آمریکایی بود که از شبکه ABC از سپتامبر 2001 با نویسندگی جسی الکساندر شروع شد و دو سال بعدش آقای جاش اپلبوم هم به عنوان نویسنده  این سریال اضافه شد و این سریال توی 22 مه 2006 تموم شد. بازیگری که عکسش رو گذاشتم خانم جنیفر گارنر هست که در سریال  نقش سیدنی رو بازی می‌کنه و این سیدنی بریستو یکی از مأموران مخفی حرفه‌ای سازمان سی آی ای است که وظیفه نفوذ به شبکه‌های مخوف جاسوسی رو به عهده داره.
با عرض پوزش اما این دسته بندی اشتباست. ژانرها خودشان به دسته عمومی یا ژنرال و زیر مجموعه و مابقی موارد تقسیم می شوند. شما همه را باهم نوشتید. کل ژانرها بیشتر از 10تا نیست. بقیه زیرمجموعه هستند. که حتی نزد بسیاری از مورخان به عنوان ژانر نیز مطرج نمی شوند. اما در برخی کتاب ها با منابع ضعیف مثل شما هر نوع اتفاق غالب در فیلم را به یک نوع ژانر اختصاص داده و برای آن اسمی انتخاب شده.
۲ مهر ۹۷، ۲۱:۰۴
پاسخ:
درود . ابتدا مشکلت اینجاست که این مطلب را به عنوان منابع در نظر گرفتی . یک این مطلب پارگرافی بیش نیست در حوزه ژانر و زیر ژانر . مورد دوم که فرمودید ژانرها ده مورد می باشد و نمیدانم بر چه ادله ای میگوید و استنادتان و رفرنستان چیست ، باید بگویم ژانر ها و زیر ژانرها در زمانه اکنون تعارف مختلف با پلتفرمهای مختلفی داره عرضه میشه . کتاب ژانر از جان سندرز با کتاب ژانر فیلم اثری از ریک آلتمن با کتاب ژانر فیلم از کلاسیک تا پسا کلاسیک اثر بری لنگفورد با کتابهایی که حتی تالیف نویسنده فارسی زبان است مثل کتاب سبک ها و ژانرها در سینما و تاتر اثری از سعید احمدی  رو وقتی میخوانیم ، متوجه میشویم که نویسنده ها مقوله ژانر و زیر ژانرهایشان با نویسنده دیگر متفاوت و بعضی ها  که با فاصله و زاویه بسیاری از هم نظر دارند . 
سوم اینکه ، لطف کنید برای هر سخنی حتما رفرنس معتبر اعلام کنید تا ما بدانیم بر اساس چه منبعی حرف گفته میشود و اگر بر اساس پژوهشهای خودتان است باز هم لطف بفرمایید آنرا نیز به اثبات برسانید در  حوزه مقاله یا کتاب یا .... /
بازهم تاکید میکنم این مطلبی که نوشته شده ، پارگراف می باشد و رفرنس یا منبع نیست که قضاوت و نظرتان را بر اساس منابع بودن ، درج میفرمایید. . برای آگاهی از ژانر و زیر ژانر و سبک ، من در هر نظر دهی، منابعی را  معرفی نمودم . رجوع نماید به آنجا برای مطالعه بیشتر. ( در خط اول هم چند کتاب نام بردم که در این خصوص قلم زده شده است )



سلام بابت مطالب ممنون خواستم بدونم اسم فیلمی که برای ژانر ماجراجویی گذاشتید چیه
۲ مهر ۹۷، ۲۱:۲۸
پاسخ:
درود .
اسم فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ است به انگلیسی میشه the maze runner .

لینک دانلود فیلم با کیفیت 720  :

کلیک کنید برای دانلود دوبله فارسی

سلام ،  خیلی ممنون عالی بود   85839
نام فیلمی که برای ژانر فانتزی گذاشتید چیه؟ اسم فیلمش رو می خوام.
ممنون از اطلاعات مفیدتان
۵ فروردين ۹۷، ۰۳:۵۴
پاسخ:
خواهش میکنم عزیز بزرگوار
سلام دوستان میشه بگید شخصیت های همچون شرلوک و پوارو جز کدوم دسته حساب میشن؟؟؟منظورم بیشتر ادمای باهوشه نه اینکه جنایی....
۵ فروردين ۹۷، ۰۳:۵۷
پاسخ:
دوست عزیز  در دسته های ژانر و سبک فیلم نمیتوان قرار داد / پرسش شما در حوزه فیلمنامه نویسی می باشد و  برای شرلوک و پوآرو در مبحث فیلمنامه نویسی میگویم خلق شخصیت ویژه ای شده است / مثل شخصیت کلاه قرمزی در فیلمهای ایرانی و موارد دیگر ...
عالی بود ممنون
عالی بود .
خیلی ممنون 
واقعا خوب بود 👏
ممنون
سپاس 

ممنون از شما که مطالب مفیدی راجع به ژانر های سینمایی گذاشتین بعضی از سایت ها خیلی بد هستن و جون ادم رو به لبشون میرسونن
۵ فروردين ۹۷، ۰۴:۰۴
پاسخ:
دوستان سینماگر حتما کتاب نویسنده عزیزمان را خریداری کنیم و بخوانیم / ما سینماگر هستیم و باید کتابهای مفید، غیر سینمایی همچون کتاب این دوست نویسنده عزیز را بخوانیم / منظور غیر سینمایی یعنی کتابهایی که بحث فنی و هنری سینما نمیکنند /
با تشکر از شما و مخاطبین شما .....خوب بود خوشم اومد....ضمنا سال نو مبارک
با تشکر از شما و مخاطبین شما .....خوب بود خوشم اومد....ضمنا سال نو مبارک
Disaster janre.....?????
۵ فروردين ۹۷، ۰۴:۰۱
پاسخ:
بله همچین ژانری هم وجود دارد که ممنون بابت  تذکر به موقع و بجای شما عزیز /
دوستان عزیز ، یک ژانر دیگه هم اهست به نام فیلم فاجعه/

 فیلم فاجعه یک ژانر فیلم است که فاجعه متناوب یا مداوم را به عنوان موضوع موضوع و دستگاه طرح اولیه دارد.
چنین فاجعه هایی شامل بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، سونامی یا برخورد های سیارک، حوادث ناشی از خرابی های کشتی و یا سقوط هواپیما و یا مصائب مانند بیماری های همه گیر جهانی است. این فیلم ها معمولا به نوعی ساخت و ساز، فاجعه و بعضی اوقات بعد از آن، معمولا از منظر شخصیت های خاص و یا خانواده هایشان، و یا به تصویر کشیدن تاکتیک های بقا مردم مختلف می پردازند.
این فیلم ها اغلب شامل کست های بزرگ بازیگران و خطوط چندگانه هستند که تمرکز بر تلاش های شخصیت ها برای جلوگیری، فرار یا مقابله با فاجعه و پیامدهای آن است. این ژانر در دهه 1970 با پخش فیلم های پر جنب و جوش مانند فرودگاه (1970) به شدت برجسته شد و پس از آن به پیروی سریع توسط The Poseidon Adventure (1972)، زلزله (1974) و The Inferno Inferno (1974) پیوست.
کست ها به طور کلی از بازیگران شخصیت آشنا تشکیل شده است. هنگامی که فاجعه در فیلم آغاز می شود، شخصیت ها معمولا با ضعف های انسانی مواجه می شوند، اغلب در عشق فرو می ریزند و تقریبا همیشه یک نفر را به سرزنش می کشند. ژانر تجدید در دهه 1990 بهبود یافته توسط تصاویر کامپیوتری (CGI) و بودجه های استودیویی بزرگ است که اجازه می دهد تمرکز بیشتر بر تخریب، و کمتر در نمایشنامه انسانی، که در فیلم هایی مانند Armageddon و Impact Deep 1998 دیده می شود. ] با این وجود، فیلمها معمولا یک قهرمان یا قهرمان ماندگار (چارلتون هیستون، استیو مک کوئین و غیره) دارند که خواستار مبارزه علیه تهدید هستند. در بسیاری از موارد، افراد "بد" یا "خودخواه" اولین کسانی هستند که در معرض انفجار هستند.
عالی بود مطالبتون خیلی ممنون
ببخشید ما ژانری به اسم عرفانی یا عارفانه داریم؟
۵ فروردين ۹۷، ۰۴:۰۸
پاسخ:
بله داریم / البته همانطور که میدانید ،عرفان شرقی با عرفان غربی فرق بسیار دارند پس در ژانر و تعریف آن نیز باید موقعیت را اولویت قرار دهیم / در مباحث توماس آکویناس یا آگوستین و ....نمیتوانیم از عرفان ملاصدرا یا عرفای دیگر اسلامی یا بودائی بگیم هرچند نقاط مشترکی دارند ولی باز از زاویه تفکر بایکدیگر فرق دارند /
سلام خیلی ممنون کمک زیادی به من کردید بابت قسمت بندی در فیلمها
۵ فروردين ۹۷، ۰۴:۰۹
پاسخ:
در چه زمینه ای مهدی جان ؟
با سلام
از نظر کارگردان انیمیشن شگفت انگیزان انیمیشن ژانر نیست
آیا این مطلب درسته ؟

۱۳ دی ۹۵، ۲۰:۵۲
پاسخ:
سلام .
درستش هم همین است که انیمیشن هم برای خود دارای ژانر است .
اما ، این مساله بسته نشده است ، زیرا عده ای معتقدند که انیمه در حوزه ژانر  قرار می گیرد و  عده ای دیگر معتقدند که نه انیمه مستقل است و خود دارای نظام طبقه مندی خاصی است/
سلام ممنون از مطالب خوب و جذاب تون خیلی بهم کمک کرد مرسی
۱ آذر ۹۵، ۰۱:۳۹
پاسخ:
درود بر شما  . خواهش میکنم
ممنون 
مفید بود 
عذر میخام اون عکسی که برا ژانر درام گذاشتید عکس چه فیلمیه لطفا جواب بدید
۱ آذر ۹۵، ۰۱:۳۹
پاسخ:
درود . ببخشد دیر پاسخ می دهم . نبودم در این مدت . حقیقتا یادم نیست اسم فیلم را .
لطفا جواب منو بدید اسم اون فیلم که برا ژانر درام زدید چیه
بابت زحمتی که کشیدین و اینکه این مطبو نوشتین ممنون
۱ آذر ۹۵، ۰۱:۳۶
پاسخ:
درود . خواهش میکنم .
سلام دوستان کن فیلم neighbors1 و neighbors2 را دیدم و خیلی خوشم اومد ولی میدونم که ژانرش کمدی بود ولی یه فرق خاصی با بقیه کمدی ها داشت اینکه یه زنوشوهر خندهدار دارن با همسایشون دعوا میکنن خیلی باحال بود شما میدونید ژانر بخصوص این جور فیلما چیه.
مطلبتونو با ذکر منبع در بلاگ خودم گذاشتم
۱ آذر ۹۵، ۰۲:۲۷
پاسخ:
درود بر شما .

چرا اینقدر کتاب های تاریخ سینما گرونن آخه :((((((((((
۱ آذر ۹۵، ۰۱:۵۴
پاسخ:
درود بر شما گرانقدر .
کتاب تاریخ سینما به قلم دیوید بوردول و کریستین تامسون حدود صد و ده هزار تومن است که متاسفانه عدم مدیریت کافی در سیاست قیمت گذاری کتاب ، این نابسمانی را بدنبال داشته است (مبحث گران شدن کاغذ و ... پاک کردن صورت مساله است ) . در هر صورت فایل PDF این کتاب در اینترنت موجود است و اگر نتوانستید نسخه چاپی آنرا بخرید ، الکترونیکی آن به صورت رایگان در حال انتشار است .
کتاب جامع تاریخ سینما به قلم دیوید ا.کوک که دوجلد است ، حدود 35 هزار تومان است . 
سلام 
 وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدتون، اگه ممکنه بفرمایید کدام یک از ژانرها در ایران محبوبتر ه؟ کدام درجهان .؟           
 متشکرمم
۱ آذر ۹۵، ۰۲:۲۵
پاسخ:
درود بر شما .
به صورت آمار دقیق نمیتوانم بگویم ولی طبق آنالیزی که از فروش فیلم ها بدست می آید ، میتوان متوجه شد که درام و کمدی ، بیشتر مورد پسند است در کشور ایران و در جهان بنابر موقعیت جغرافیایی ، تمایل به ژانر و سبک فیلم نیز متفاوت است . مثلا در فرانسه از  ژانر های کمدی استقبال بیشتری میشود و در آلمان ژانرهای تاریخی و درامریکا تراژدی و کمدی هجو /
البته باید بگویم سینمای اروپا و سینمای آمریکا و سینمای روسیه و ژاپن ، پذیرای تمام ژانرها و سبک ها هستند و حتی خالق ، زین خاطر هر ژانری که ساخته شود،
مخاطبان خود را هم دارند .
((توجه داشته باشید که 
در صنعت فیلم ، نظام ژانری و ژانرها مفاهیمی انتزاعی هستند که بر اساس توافقی اعلام نشده بین سازندگان و تماشاگران بنا شده اند. ژانر مجموعه ای از قواعد برای ساختار روایی و تصویری فیلم ها شکل می دهد که هم برای فیلم ساز و هم برای بیننده آشنا هستند. در واقع این خود فیلم ها هستند که به طور ضمنی مفاهیم ژانری را موجودیت می بخشند))
پس شد در ایران طبق فروش گیشه : درام و کمدی
در جهان  نمیتوان یک ژانر را تعمیم داد به تمام کشورها.

( ایران هم جزو جهان است اگر بگذارند )

مطلب فوق العاده بود
ممنون

سلام خواهش میکنم جواب منو بدید من دنبال اسم فیلمی میگردم که فقط یه تکه از فیلم را یادمه ولی هرچی کشتم اسمش را پیدا نکردم   این تکه ای که من یادمچند نفر تو صاحل بودند یه نفرشون داشت شنا میکرد که یه دفعه متوجه شد اب خیلی سرد شد یه توده بود نمیدونم چی بود اومد به سمت صاحل و اب را یخ زد و اون مرد را کشت بقیه هم با ماشین فرار کردن و توده ی سرما دنبالشون میکرد ه خواهش میکنم  اسم فیلم را پیدا کنید خدا خیرتون بده خیلی دنبال اسم این فیلمم 
۲۶ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۰۴
پاسخ:
درود همراه عزیز .

اگر بتوانید بیشتر توضیح بدهید در مورد سکانسهایی از آن فیلم یا  نام بازیگرش را بفرمایید یا عواملش را، بهتر و زودتر به نتیجه خواهیم رسید .

واقعاعالی بود...........ممنون

۲۶ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۲۰
پاسخ:
سپاس از توجه شما همراه عزیز
هفت ستاره ی سهیل
تعریف ژانرهای شمادرست است ولی می توانست درست تر باشد ایا می توانید مثلاکمدی انواع کمدی انواع درام و.......... بنویسید
۲۶ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۲۰
پاسخ:
درود بر شما ، این تعاریف بصورت ،پاره تعاریف ذهنی  اینجا نگاشته شده است ، تا با کلیت گویی ، یک پیش زمینه تعریفی خیلی خیلی کوتاه اراءه داده باشم .
بزودی مبحث ژانرها  و سبکها را گسترش خواهم داد و این تصمیم ،حاصل بازدیدها و بازخوردهای شما مخاطبین گرانقدر می باشد .
هفت ستاره ی سهیل
هرچه زودجواب رُبدین تر بهتر 
هفت ستاره ی سهیل
آیا همه ژانر ها این ها هستند ؟واسم واقعی این ها همین اسم های گفته شده است؟ ممنون می شوم اگر پاسخ دهید.
۲۶ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۱۷
پاسخ:
درود همراه گرامی و خوشحالم از اینکه مورد توجه شما واقع گشت .
مطلبی که نوشتم در مورد ژانرها در این پست ، برگرفته از آموخته های  ذهنی من است و پرسشی که فرمودید درمورد انواع کمدی ( کمدی سیاه ، کمدی حقیقت و... ) ، در تدارک  نوشتن مقاله ای خاص هستم و از تاخیر پیش آمده  در پاسخ دهی عذر خواهی میکنم .
در پیرو  مبحث ژانرها و سبکهای سینمایی ، پست های جدید را خواهم گذاشت و حتما رفرنسهایی را معرفی میکنم که برای تحقیقات ، مورد استفاده شما واقه شوند .

سلام. داستانی نوشتم که فانتزی، ماجرا جویانه و ترسناکه. من در داستانم از عناصر داستانی ایران کهن هم استفاده کردم. داستانم در ایران ثبت شده.  همینجا پیشنهاداتی هم داشتم ولی میخوام به یک کمپانی مطرح بفروشمش. کسی میتونه راهنمایی کنه؟
۱۸ اسفند ۹۴، ۰۵:۵۵
پاسخ:
پاسخ شما به ایمیل شما ارسال گردید
خوب
مرسی
۱۸ اسفند ۹۴، ۰۵:۵۵
پاسخ:
سپاس از شما
ممنون خوب بود
عالی بود . مرسی

سلام ممنون از مطالبتون ازشون استفاده کردم فقط یه سوال داشتم میشه لطف کنید و منبع تونو رو هم ذکر کنید که این مطالب رو از کجا آوردید و منبع معتبری دارید یا نه؟

۲۰ بهمن ۹۴، ۱۷:۰۸
پاسخ:
درود بر شما .
ابتدا باید خدمت شما خواننده عزیز عرض نمایم ، که این نوشته رفرنسی برای مقاله نخواهد بود و تنها یک آشنایی مختصر و تعریفی بسیار کوتاه از هر ژانری میباشد و اگر نیازمند توضیحات بیشتر برای هر ژانری هستید سعی میکنم هر ژانری را به طور کامل همراه با توضیحات مفصل برایتان بازنشر نمایم و در انتها رفرنسهای مربوطه را ارائه نمایم تا با رجوع به آنها ، دایره دانشی خود را در این زمینه گسترده تر نماید .

سلام خیلی ممنون

خدا خیرت بده الهی  / دکت گرم

حسین حیدری
سلام. احترما" در مورد فیلمهای "نوار" توضیحات بیشتر ارائه نمایید. 
۲۰ بهمن ۹۴، ۱۷:۰۲
پاسخ:
درود و سپاس .
مبحث فیلم های نوآر را بیشتر توضیح خواهم داد ( باز نشر و توضیحات اضافه )

موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره من

به وبلاگ بهنام نجم الدین خوش آمدید

سیاه مشق های بهنام نجم الدین
نکته:
بعضی از مطالب از من نمی باشد
تعداد پست ها زیاد می باشد و
به مرور نام نویسنده اصلی هر
مطلب را درج خواهم نمود ...

طبقه بندی موضوعی